Rom dag 1

Då var det dags att summera Romresan. Vi började våran resa till Skavsta flygplats redan vid halv fem på morgonen då flyget gick vid 7.00.. Vid 10.00 ungefär landade vi i Rom. Vi fick vänta en evighet på en shuttlebus men det var det värt.. (Vi betalde 4 euro var för det och vi bodde dessutom nära centralstation där den stannade så blev mycket billigare än taxi).. På väg mot hotellet stannade vi på en närmsta resturang och käkade pasta (helt okej men vi åt godare senare).. Vi var lite nervösa för hur hotellet skulle vara med det visade sig vara superfräscht och med uttrevlig personal som svarade på våra frågor och gav Romtips hela resan. Hotell Moscatello, tio minuters promenad från Colosseum, 20 min till shoppinggatorna och spanska trappan. Ligger även precis vid en tunnelbanestation om man inte orkar gå.

När vi lämnat allt på hotellet gick vi ut på upptäcksfärd i Rom, shoppade, kollade sevärdigheter och åt god mat.

På väg tidigt på morgonen..

På Skavsta flygplats, peppade till tusen!

I Rom på jakt efter mat och hotellet! Kristin och all dessa vespor...

På kvällen vid Fontan de trevi.. Så obeskrivligt vacker, vilket mästervärk!

Vi kastade såklart även ett varsitt mynt i fontänen  och önskade oss något.

På toppen av spanska trappan!

Glad tjej vid spanska trappan..

Spanska trappan nedifrån.. Tyvärr hade den redan slutat blomma.

Förutom detta såg vi även lite kyrkor denna dag. Shoppade som sagt och bara vandrade runt och njöt av vackra Rom!

Ciao!

Hejsan på er! Jag gjorde en otroligt klantig grej i går. Jag raderade nämligen allt iphone4 innehåll och ersatte det men mitt gamla iphone3 innehåll.. Blir så arg på mig själv.......Förlorade därmed alla mina Italienbilder. Ska höra med Thomas om det går att fixa på något sätt, men jag har ju även varit slarvig nog och inte säkerhetskopierat min nya 4.a än.. Jaja jag var jätte sur i går men nu orkar jag inte tänka på det mer.. Få ta Kristins bilder + att jag la upp en hel del bilder på instagram (thank good) så har ju en del kvar.

I dag och i morgon är det självstudier som gäller så jag ska ta tag i pluggandet inför statistiktentan (omtenta från termin 3).. I morgon ska jag och Jessika plugga statistik tillsammans. Ska även möta upp Sandra i dag för en inspirationsfika. Vi ska nämligen komma fram till ett ämne inför våran c-uppsats som vi börjar skriva på nästa termin... Kan inte fatta att vi redan är vid c-uppsatsen. Ämne och vem man ska skriva med ska vara inne i morgon, så bäst vi kommer på något att skriva om i dag...

Jag tänkte även hinna med en powerwalk och ett pass coreträning i dag. Snart är det helg!! :)

En kväll i Rom!

Godmorgon

Godmorgon! Det var så underbart att få sova ut i dag, speciellt eftersom regnet smattrade mot fönsterutan. I dag är jag ganska tacksam för regnet. Jag ska ändå bara till skolan och ha ett seminarium och efter det städa och tvätta. Så regnet passar bra ;-)

Vaknade upp med ordentlig träningsvärk då jag höjde lite vikter i går på pumpen. Härligt! Nu ska jag träna järnet sista vecka jag har tillgång till Nordic. Om en vecka har jag sommarlov och då åker jag till Oskarshamn. Cant wait! Längtar i hjäl mig efter alla där!

Nytt tränningslinne som fick följa med mig hem från Rom! Älskar färgen <3

Hörs sen när jag laddat upp alla bilder!