Kalispera!

Kikar in och säger hej från Grekland! Himlans trevligt att wifit är så bra att man kan surfa lite från solstolen eller på siestan.

Vi anlände i går runt 21.30 till hotellet som vi blev väldigt nöjd med. Man såg inte riktigt vad vi hade för utsikt pga mörkret så det blev en underbar överraskning på morgonen.

När vi kom i går strosade vi runt lite här i Argassi och sen satte vi oss och drack några goda drinkar. Avrundade det hela med en underbar pita gyros som jag saknat!

I dag har vi bara tagit det lugnt solat, badat massor, ätit god grekisk lunch, druckit frappe (en till sak jag saknat) och njutit. Nu ska vi snart göra oss i ordning ta en drink på balkongen, spela ngt spel och sen gå ut och äta en god middag.

Jag är så fruktansvärt lycklig över att vara tillbaka i Grekland!! Älskade land.

Våran balkong..

Mot Zakynthos

Godmorgon tisdag 26 augusti! I dag åker vi äntligen till Grekland/Zakynthos. Jag är så himla glad och pirrig i magen. Ska bli så underbart och roligt. Tror vi kommer få en magisk semester, jag och min kärlek. Ska bli roligt att få visa honom mitt älskade Grekland. Tänk att jag inte varit i Grekland sen 2011, inte konstigt man längtar!! Vi blir borta en vecka. Vi har på denna veckan tänkt att hinna med några utflykter samt hyra bil och åka runt hela eller delar av ön. Planet går i eftermiddag så har ganska gott om tid att packa. I går städade vi och tvättade, skönt att komma hem till nystädat.

Vi kommer bo på Ilissea Beach. Ett strandhotell som även har pool. Vi unnade oss även havsutsikt.

Vi Hörs!

Semester, norrköping och bröllop.

Alltså oh vad dålig jag är på att blogga sen jag började jobba och blev sambo... Hinner ju inte lika ofta när man jobbar och på kvällarna glömmer jag för att jag umgås med Andreas.. ;)

Nåväl, nu har vi SEMESTER!! Så jäkla skönt även om jag inte riktigt fattat att vi faktiskt är lediga i två veckor nu. I morgon åker vi till Grekland, och jag kan knappt bärga mig till vi är där. Magiskt kommer det bli. Älskar att semestra med min karl.

I dag ska vi börja packa lite och se om vi behöver åka och handla något att ha med oss på resan. Jag tror jag ska köpa några tidinigar i alla fall. Härligt att kunna semestra utan kurslitteratur.. Vi ska även tvätta upp lite sommarkläder här nu strax också, 30-33 grader ska det vara den här veckan. I kväll ska vi ha lite myskväll och fira in semestern med kräftor och rosé.

I helgen var jag i Norrköping och det var så roligt att träffa alla vänner där nere. Här är några bilder:

På fredagkvällen hade jag en dejt med Helen. Vi åt på Tacobar och sen satt vi i några timmar och drack cider och pratade i kapp massa. Underbar kväll. Sandra slutade jobba runt 22 så då mötte jag upp henne, det var även där jag sov hela helgen.

På lördagmorgonen åt jag och Sandra en god frukost framför nyhetsmorgon och sen började vi fixa oss inför bröllop...

På plats i kyrkan... Sångerna var otroligt vackra.

Och så våran underbara vän Lovisa. Nygift och lycklig med sin Joachim. Det var så vackert.

Genom hurrarrop, såpbubblor och serpentiner gick det till festlokalen sen..

Min snygga syrror!! Sandra, Emelie, Anna, Agnes och Sophie <3 Så härligt att ses och få byta erfarenheter igen. Vi har delar skola och första tiden som nyutexade tillsammans.

Sophie, jag och Sandra.

Så fint dukat i rött, grönt och silver. Det blev en grymt rolig bröllopsfest.

Min vackra fina vän <3

På söndagen sov Sandra och jag ganska länge eftersom vi var hemma vid 3.00.. Vid lunchtid mötte jag upp min andra Sandra för en långlunch med henne och Emelie. Så roligt vi hade. Massa pepp och energi fick jag. Efter det mötte jag upp Helen och Liv en snabbis till. Vi gick till lekplatsen och lekte lite innan jag skulle med bussen till Sthlm igen..